ساختار سازمان: تعریف و اجرای ساختار سازمانی کلیدی برای دستیابی به اهداف سازمانی است. HRM باید ساختار سازمانی را با عملکردهای تجاری و اهداف تحویل آنها هماهنگ کند. ساختار سازمانی نامناسب میتواند منجر به کاهش روحیه کارکنان شود که بر عملکرد آنها تأثیر میگذارد و در نتیجه نتایج سازمانی را از بین میبرد. از سوی دیگر، یک ساختار سازمانی به خوبی تعریف شده منجر به سازمانی می شود که با پتانسیل کامل خود عمل می کند.
کارمندیابی: این هدف مهم HRM مستقیماً با هدف فوق مرتبط است. یافتن منبع مناسب برای یک نقش برای نتایج موفقیت آمیز کسب و کار ضروری است. قبل از انتشار آگهیهای شغلی، انتخاب نامزدها و تنظیم مصاحبه، مدیریت منابع انسانی باید با مدیران استخدام همکاری نزدیک داشته باشد تا نقش را درک کند و شرح شغلی قوی نوشته شود. یکی دیگر از جنبه های کلیدی استخدام، ارائه فرهنگ سازمانی آگاهانه است، چه از نظر فراگیری، انعطاف پذیری و یا حتی علل اجتماعی. نیروی کار جوان ظاهراً کارفرمایان خود را بر اساس این جنبه ها انتخاب می کند.
مسیر شغلی: تعریف و مستندسازی مسیرهای شغلی موجود در سازمان با مشورت تیم رهبری کسب و کار یکی دیگر از اهداف کلیدی HRM است. مسیرهای شغلی تعریف شده باید جاری و مرتبط باشند. مسیرهای شغلی به خوبی تعریف شده به کارکنان اجازه می دهد تا آرزوهای خود را با فرصت های موجود در سازمان هماهنگ کنند.
یادگیری و توسعه: مدیریت منابع انسانی همچنین باید یادگیری و توسعه کارکنان را تسهیل کند تا اهداف شغلی انتخابی آنها محقق شود. برنامه ریزی جانشین پروری در سازمان زمانی آسان می شود که سازمان مجموعه ای از استعدادها را پرورش داده باشد. این همچنین به هدف سازمانی حفظ استعداد کمک می کند. این امر مستلزم در جریان ماندن از روندهای صنعت است تا آموزش های مربوطه را بتوان قبل از تبدیل شدن به یک نیاز فوری ترتیب داد.
مدیریت عملکرد: ارائه یک چارچوب ارزیابی عملکرد برای توانمندسازی شایسته سالاری در سازمان نیز در حیطه اختیارات مدیریت منابع انسانی قرار دارد. HRM مسئول هر چهار مرحله کلیدی مدیریت عملکرد است، از برنامه ریزی گرفته تا نظارت تا بررسی و پاداش. کل فرآیند مدیریت عملکرد باید منصفانه، دقیق، کارآمد باشد و بیش از همه باید مبنایی برای بهبود عملکرد باشد.
حکمرانی خط مشی: حصول اطمینان از اینکه سازمان همیشه در محدوده قوانین اخلاقی، اخلاقی و محلی قابل اجرا عمل می کند، یکی از اهداف مهم مدیریت منابع انسانی است. نیاز به تعریف، ارتباط (از طریق آموزش، در صورت نیاز)، به روز رسانی و در دسترس قرار دادن قوانین، سیاست ها و مقررات شرکت دارد. مدیریت منابع انسانی همچنین باید بر رعایت سیاست ها نظارت داشته باشد و تحقیقات و اقدامات انضباطی را برای هرگونه تخلف گزارش شده توسط کارکنان تسهیل کند.
مزایا و جبران خسارت: استفاده موثر از بودجه های موجود برای استخدام استعدادها و حفظ افراد با عملکرد بالا، یکی دیگر از اهداف مهم است. روندهای صنعت در مقیاس های پرداخت برای مهارت ها و تجربیات مختلف قابل اجرا و مرتبط با سازمان توسط مدیریت منابع انسانی به مدیران استخدام اطلاع داده می شود.
پاداش و شناخت: شناخت به موقع موفقیت کارکنان و پاداش مناسب به آنها کمک زیادی به ایجاد یک جو مثبت در محل کار می کند که یکی دیگر از وظایف مهم است.
سلامت، ایمنی و رفاه کلی کارکنان: حصول اطمینان از نیروی کار سالم منجر به خرابی کمتر، نتایج با کیفیت و سطح رضایت بالا می شود. به دلیل همه گیری اخیر کووید، بسیاری از کارمندان به طور فزاینده ای از خانه کار کرده اند که بر سلامت جسمی و روانی آنها تأثیر می گذارد. سازمان ها با کمک بخش منابع انسانی بر ارائه کمک و حمایت مورد نیاز برای غلبه بر این مسائل تمرکز می کنند.
مدیریت خروج: حصول اطمینان از یک روند خروج روان که تجربه مثبتی برای کارمندان ترک ایجاد می کند، برای تعاملات و حسن نیت آینده مهم است و مسئولیت مهم مدیریت منابع انسانی است.