چهارشنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۳
این اولین مطالعه بزرگ است که رابطه قابل اندازه گیری بین شخصیت مدیر عامل و تجارت را نشان میدهد. تیم فرد کیل از 44 شرکت مستقر در ایالات متحده شروع به کار کرد که از طریق آنها توانستند مجموعه کاملی از دادههای مصاحبه و عملکرد مالی را گردآوری کنند. این تحقیق شامل 500 شرکت Fortune، شرکتهای خصوصی و غیرانتفاعی بود.
محققان برای دستیابی به پاسخ، به بیش از ۵۰۰ صفت اخلاقی را در سازمانهایی که عملکرد تجاری آنها مشخص بود بررسی کردند و ۴ اصل اخلاقی اساسی و فاکتور تاثیرگذار در بازده شخصیت را برگزیدهاند.
1️⃣ صداقت (Integrity)
2️⃣ مسئولیت (Responsibility)
3️⃣ بخشندگی (Forgiveness)
4️⃣ دلسوزی (Compassion)
▪️این 4 اصل در 84 سازمان خصوصی امریکایی که عملکرد تجاری مشخص داشتند، بررسی شد، با کمال تعجب نتیجه کمی دور از انتظار بوده است:
🔹 سازمانهایی که در آن، کارکنان احساس میکنند دارای «مدیرانی خیرخواه» هستند (مدیرانی که امتیاز بالایی در 4 صفت یاد شده دارند) به طور محسوسی عملکرد بهتری نسبت به سازمانهایی دارند که مدیران آنها اقبال چندانی به این موضوعات ندارند و یا آنها را رعایت نمیکنند. نکته جالب اینجاست که معمولا اینگونه مدیران از این ضعف شخصیتی خود، آگاه نیستند.