به سایت موسسه دانش، فرهنگ و رسانه وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگی تخصصی مرکز آموزش بازرگانی خوش آمدید.

مدل شریک تجاری منابع انسانی

Friday، ۲۳ Aazar ۱۴۰۳

مدل شریک تجاری منابع انسانی به سازمان ها اجازه می دهد تا شیوه های منابع انسانی را با استراتژی کلی کسب و کار هماهنگ کنند. این به دپارتمان‌های منابع انسانی فرصتی می‌دهد تا واقعاً استراتژیک شوند و تخصص بسازند در حالی که تأثیر مثبتی بر مشارکت و تعهد کارکنان دارد. مدل شریک تجاری منابع انسانی چارچوبی برای سازماندهی عملکرد منابع انسانی یک شرکت است تا بتواند ارزش تجاری استراتژیک را ارائه دهد.

مدل HRBP برای اولین بار در سال 1996 توسط دیو اولریش معرفی شد و بنابراین به عنوان مدل اولریخ (HR) نیز شناخته می شود.

اصول اولیه مدل به شرح زیر است:

  • بخش های منابع انسانی نقش های استراتژیک تری را بر عهده می گیرند

  • متخصصان منابع انسانی به کسب و کار نزدیک تر هستند

  • بهبود اثربخشی منابع انسانی از طریق مراکز تعالی، خدمات مشترک و HRBP.

مدل شریک تجاری منابع انسانی دارای مزایای مختلفی است، از جمله:

  • رویکرد استراتژیک تر: بزرگترین مزیت مدل اولریش این است که تغییر گسترده ای را برای منابع انسانی از نقش سنتی، عمدتا اداری به نقشی که فعالانه از استراتژی کسب و کار پشتیبانی می کند، ایجاد کرده است.

  • تقویت روابط کارمندان و تجاری: هنگامی که مدل شریک تجاری منابع انسانی به خوبی اجرا شود، روابط کارمندان و تجاری را تقویت می کند

  • تخصص منابع انسانی: این مدل تخصص HR را تشویق می کند. مدل HRBP با تعبیه متخصصان منابع انسانی در کسب و کار، تصمیم‌گیری را سرعت می‌بخشد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به اطلاعات مربوطه دسترسی داشته باشند و راه‌حل‌های بلادرنگ را به سرعت ارائه دهند.

پیام در تلگرام